2005-07-02

"Stureplan"

Mitt veka hjärta har fört mig upp till Dalarnas mörka skogar. Här ser jag på film mest hela tiden, men jag har också lyckats få lite färg av den nordliga solen. Hemligheten är att ligga på något svart och glansigt, t.ex. en sån där studsmatta som man måste ha nuförtiden för att få tillhöra medelklassen; kategori villaägare.
Någon annanstans här i skogen lär vilda midsommarfester utspela sig, men jag hålls av ännu oklara skäl undan från dessa omoraliska orgier. Inväntar en ursäkt som måste utvärderas innan jag vet om jag är sviken eller skonad.
I Falun ligger en av Dalarnas "façonnablaste" klädbutiker...den heter "Byxshopen", tror jag. Där har de sån självrespekt att de låter magasinet "Stureplan" ligga tillgängligt för alla deras kunder att bläddra i. Jag vet inte varför, men jag tyckte av någon anledning att det var lite komiskt, så jag påpekade högt för mitt sällskap att "den här var väl en smula otippad att stöta på här?". Jag fick inte svar av dem till vilka frågan ställdes, däremot kunde en mycket indignerad, men givetvis oerhört "façonnable", gentleman till biträde förklara (med ett oerhört charmigt dalmål som helt slog undan benen på min dryga stockholmsdialekt) att de har tidningen för att "de brukar handla här". Det var ju dumt av mig, det måste jag erkänna, att jag inte förstod direkt att det var på Byxshopen "Stureplan" handlar sina Boomerang och Sand-kläder.

Kaiser

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu var du väl lite väl elak... *fniss*

Anonym sa...

favoritaffären i falun ju ;)