2011-03-01

Oslo #2 (amsterdam)

Så jag får två dagar i holland med förevändningen att gå på ett statistikseminarium. Vilket jag ju faktiskt gör men förstår mycket litet. Går och pissar, och Denny BB själv står bredvid mig i pissoaren. Men det är också allt av de akademiska kontakterna. Och jag är heller inte så fokuserad, jag är mer sugen på att promenera och du vet amsterdamgrejer.

Jag fantiserar om att bo här i nåt av de otroliga husen och ha en cykel och promenera hem från en bio och heja på folk på stan. Amsterdam i september! Men jag längtar hem till Oslo samtidigt, fast det här betyder ju att om det gick så lätt att flytta hela livet till oslo - varför inte Amsterdam? Eller på fullaste allvar tel-aviv eller buenos aires? Maroccanen som har cafeet står och tittar ut på den dimmiga gatan, och jag tänker på den här gatan och alla gator, alla pendeltågen och gatlyktor, tidningsbud, kommunkontor och hela europa and all the people dreaming in the immensity of it. Haha, jag ska gå en museivända och se efter vad de har för grekiska skulpturer i den här hålan. Anne Frank-skulpturer?

6 kommentarer:

Rasmus sa...

tog du han på snoppen? snälla säg att du tog han på snoppen!

Unknown sa...

Akademiker har väl inga snoppar heller?

Pokus sa...

Vem gömmer sig bakom denhär bloggen? En Lars? En fellow behaviorist iaf. Skitbra skrivet! Ska skriva upp RSSen.

lars sa...

Vad är en snopp, varfør är akademiker, hur är rss?!

Pokus sa...

Är du dansk? Fett isf.

lars sa...

I wish! men hvorfor tror du det?