2008-11-10

Privat lyckoforskning

Lars lycka 2007När jag gick i egenterapi så övertygade min terapeut mig om att börja skriva dagbok. I marginalen markerade jag hur bra dagen hade varit, 0-10. Diagrammet ovan visar mitt humör under 2007 och lite -08, utsmetat med ett slags glidande medelvärde. Sju är typ en normalnivå, därav markeringen. Noggrannare analys av data ger att jag var gladast på onsdagar (7,22 i snitt), och minst glad på söndagar (7,07).

Det här är i särklass det mest egocentriska som den här bloggen nånsin fått stå ut med. Det sållar tyvärr K&S till den där sortens blogg som Liza snäser att de skriver om vad man åt till frukost. Men jag tyckte det var viktigt att dementera ryktena om att jag skulle vara manodepressiv. Det är ju jag som försökt sprida ut dem, liksom, så då är det ju jag som får ta tillbaks dem igen.

Frågor på det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, nej sådan tror jag aldrig att du blir. om det där var egocentriskt så vad är då inte mitt? she asked herself.