2009-06-29

Oxytozine

Det glömde jag ju alldeles av att skryta om: vår studenttidning! Just exakt i dagarna kommer också nr 2 ut, men förstås bara till psykologstudenter på Stockholms Universitet eller Karolinska Institutet. Om man vill ha ett pappersex så är det väl bara att ge en god motivering/muta så skickar jag.

Artiklar värda att läsa: Daniels om hormonet oxytocin, Julias om Fox Mulder samt min egen om Kropp&Själ-mässan, vars storartade ironi ingen tycks förstå. Dessutom jävligt snajdig layout av Amanda. Men det nya numret toppar förstås allt detta med porrbilder, självmord, hallucinationer och Viktor Kaldo (som ett slags fear&loathing alltså). Oh well.

PDF!

4 kommentarer:

Uppsalastudent sa...

Trevligt med Oxytozine! Säg mig, hur smörigt ska man fråga om man vill få tillgång till nr 2? Räcker med att säga "snälla rara söta" en gång? :-)

lars sa...

Ja. Det räcker. Ännu mer räcker det om man skriver grejer misstänker jag. Vad sägs? Jo-Ann Dahl, lever hon upp till myten? Bäbislabbet, lika sexigt som alla tror?

U-student sa...

Myten i singularis? Snarare pluralis! Bäbislabbet kan man säkert slå sig på bröstet för, om man vill, men jag har faktiskt ingen större koll. En del spännande autismforskning bedrivs dock, checka in: http://www.psyk.uu.se/hemsidor/spadbarnslabbet/d_terje.html där artiklar finns upplagda. Och hur är det i Stockholm, träning i kritiskt granskande med L-G? Och förresten, hur gör vi med Oxytozine #2?

lars sa...

Javisst javisst, jag var på en föreläsning med han claes von H om det där, hela autismidén lät lite halvsvajig tyckte jag. Men fina filmer fick de ju ihop!

Ge mig en adress så skickar jag ett nummer, dammit! Det har varit massa krångel att få ut nr 2 på posten, men jag kan väl slaska på ett VIP-frimärke. För att jag är så smickrad av kommentarer!

Men vilka är Dahl-myterna? Kan hon meditera sig till alphavågor när som helst? Acceptera hårdare än Seneca? Committa djupare än jesus?