2005-08-19

Sommaren är slut

Tror jag. Det känns så. Helt plötsligt känns den inte lika oändlig i alla fall. I juli orkar man inte tänka på
September liksom, men i augusti är man så illa tvungen.
Den här helgen hjälper jag min syrra att flytta till Uppsala. Skabbig studentkorridor. Själv är jag patetisk och håller mig hemma nått år till.
Den här hösten kan bli helt jävla meningslös. Känns som att jag bara läser kurser av ren vana. Borde verkligen ta mig i kragen och göra nått vettigt, typ exjobb...
Å andra sidan kommer den att bli helt jävla underbar också. Bättre än många tidigare höstar faktiskt. Det har jag garanterat fog för att tro.
Men just nu vill jag mest ut till skärgården för att titta på augustihimlen och lyssna på vårtbitarna. Kanske liggandes på ett tak. Jo, det blir nog bra.
Vi ses snart!

/S

Bra läsning i augusti är förövrigt: Jane Eyre av Charlotte Brontë

Och musik som är trevlig att lyssna till är:

The Shangri-La's - Remember (Walking in the sand) (Pophistoriens kanske allra största skälvande ögonblick är 45 sekunder in i låten. "Oh no!...")
The Plan - Stay right here (acoustic)
Cake on cake - I see no stars
The Mexicos - Grenoble
The Field Mice - Emma's House
Och The Magic Numbers i största allmänhet.

8 kommentarer:

Kaiser sa...

Jag har ett samlingsalbum med the Shangri-Las (fantastiskt namn), det kanske var lite oväntat av Eric "Kaiser" Prydz? Det är inte re-mastrat eller nåt, så det låter skit, men förutom nämnda låt och monsterhiten "Leader of the Pack" så erbjuder skivan ändå en del njutning, i t.ex. "So Much in Love" och personliga favoriten "Never Again".

Anonym sa...

sicket svar va?!
SAMUEL SAMUEL, ord ord och vad har uppnåtts? Vad har du egentligen för fog att tro att det blir en toppenhöst? tala ur skägget etc! varje dag ska jag på lunchen smyga mig bort till geohusen och titta på vartenda band du knyter, vartenda andetag du tar osv! men när är du hemma i stan igen då?
/Lars

Anonym sa...

HAHA!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Lars: Alltså jag spekulerar väl bara. Men foget kan ju tänkas stavas Kirsi...
Och du får spionera hur mycket du vill (särskilt om du tror att jag ska hänga i geohuset i höst...).
Det där om att vara på landet och titta på stjärnor var bara någon slags fåfäng önskan. Har varit i stan hela tiden och kommer så förbli med undantag för denna helg.
Hörde att du träffat min stackars kompis Marcus på nått tåg förresten...

okänd skrattare: what!?

/S

Anonym sa...

jag skrattade åt lars.

Kaiser sa...

Kirsi?? har hela den här "bra höst"-grejen nånting att göra med att Idol 2005 börjar i höst?

Anonym sa...

Oj da. Den där skvallerapparaten fungerar tydligen inte riktigt som jag trodde. Hon är någon jag träffat på floristiken i somras. Enough said.
Idol? Not really, silly.
F.ö. tror jag inte höstar blir bättre än vad man gör dem till.
Åh! Och så laddade jag ner Never again. Briljant! Men jag börjar misstänka att den som skrev deras texter inte mådde helt bra...

/S

Anonym sa...

hallå!
jag träffade också den där marcus på pendeltåget!
typ den mest förskrämda och mystifika lilla varelse jag någonsin skådat!

sjukt mäktig naturupplevelse!

/ savage henry