2005-08-25

kaffefläckar

Om man diggar människor som går förbi tills de ser en i ögonen så tittar de snabbt åt andra hållet, går några steg till innan de ser en i ögonen en gång till. Inte de söta flickorna, för de tror att man spanar in dem, vilket väl på något vis är sant i och för sig.
Det är kaffefläckar på min tjejskjorta och för mycket koffein i mitt blod, Samuels poplåtar i min materialistiska mp3-spelare och ljusa hårstrån som jag tycker om på min underarm. Duvorna och kontoristerna och skolbarnen gör alla sin GREJ och det här är östermalmstorg så nån fancy butik har ställt ett isblock med ett halsband i på kullerstenarna och alla måste fram och känna om det verkligen inte är glas ändå, den här verkligt snurriga joggaren har till och med en digitalkamera! Har han alltid den när han är ute eller? Knegare och blonderade mäklartypstjejer och pensionärer, hånglar uteliggarna där borta med varandra eller luktar de visst bara på samma öl? Och det sista sommarregnet tog slut! och Hu, cafébetraktelser är en förskräcklig genre! Kan vi göra ett nummer nu? Kan vi göra flera på en gång; flygplan är väl snabbt gjort? eller är det alls nån idé? Nördar eller cpn då?

19 kommentarer:

Anonym sa...

SEPENUMRET

Anonym sa...

och varför skrev svd om bedroom rec. idag?!

Anonym sa...

det är så jävla meningslöst att göra inlägg i bloggar och vara anonym. förihelvete, om man visste vem som skrev kanske det hade varit intressant att läsa!

Anonym sa...

inlägg 1=Johanna
inlägg 2=Lars
inlägg 3=PA

alla fel? eller?

Anonym sa...

trean är fel i varje fall..

Anonym sa...

Ja det var ett long shot jag har allvarligt talat ingen aning om vem det kan vara. Lars igen..?

Anonym sa...

Är det samuel som analyserar här eller?

Anonym sa...

Är det samuel som skriver alltihop?! Eller det första var ju johanna, och det andra KANSKE var jag - allt är en dimma!
/Lars

Anonym sa...

Jag har naturligtvis gjort inlägg nr 4 och 6 Inget annat!

/S

Anonym sa...

1 och 2=johanna era korkade kretiner

Anonym sa...

korkade jävla fittkretiner

Anonym sa...

du är så himla äcklig

Anonym sa...

Först vill jag bara säga att det här är den mest patetiska och onödiga diskussion jag någonsin deltagit i. Vi är alla idioter.
Sedan kan jag bara hålla med Johanna om att det var otroligt korkat att tro att inlägg 1 och 2 var olika personer när de var postade med två minuters mellanrum...

/S

Anonym sa...

vadårå, inläggen "1 och 2=johanna era korkade kretiner" och "korkade jävla fittkretiner" gjordes ju EXAKT SAMMA minut, och det är ju uppenbarligen två olika personer, sånt där händer hela tiden.

Anonym sa...

jag tycker att vi ska göra ett SEDLÄRANDE nummer.

/ savage henry

Anonym sa...

eller heter det sedelärande?

sädesledare?

Anonym sa...

det kan ju vara med en sädesledare i alla fulla fall

Anonym sa...

jag tycker sedelärande är det bästa lärandet. ett nummer med det, tack!

Anonym sa...

sedelärande it is then!
det bästa är att man kan applicera det sedelärande på alla nummer. med andra ord kommer min idé alltid att representeras!
/ savage henry