2005-12-30

snart är det sista helgen i maj igen...

jojo, snart är sommren här igen och kliar oss så varsamt bakom örat.

eftersom vissa grupperingar av de inblandade i det här lilla fanzinet är så vaaansinnigt pop, och dessutom ofta tycker om att såga allt mellan himmel och jord, så tänkte jag nu hjälpa dem att hålla terrorbalansen på någon så när jämn nivå.
jag tänkte nämligen att ni skulle vara lite konstruktiva för en gångs skull, så frågan lyder:

vilka band vill ni SE (OBS! inte "inte se", johanna!) på popaganda i vår?
tänk smått, tänk (hyfsat) stort, tänk svenskt, tänk utländskt, tänk snyggt och tänk med vad ni än må ha mellan benen. då brukar det bli trevligast.

seså, däng till med lite band som ni vill dansa till i vår!
vi behöver nya fräscha uppslag, det här kan vara er chans... våga vara riiiktigt jävla analt indie och droppa alla band som ni normalt är för rädda om för att ens TÄNKA PÅ!

http://www.popaganda.se

/ savage henry

35 kommentarer:

Anonym sa...

Ska man skratta va,
eller ska man gråta nu?
Är det ens ett zine?

Anonym sa...

"(OBS! inte "inte se", johanna!)?!?!?!
topp fem:
1. rough bunnies
2. models inc (www.modelsinc.tk)
3. bare knees
4. crocodile smile/the hospital bombers
(victors önskemål: 5. rolls)

Anonym sa...

atom and his package vore ballt.

Anonym sa...

Åh P-A! Trodde aldrig du skulle fråga...
Först och främst alla jag nämnde i min senaste post (med särskild betoning på Six Organs of Admittance och M. Ward). Andra utländska akter det vore kul att se är Architecture in Helsinki, the Decemberists, The Be Good Tanyas (soft bluegrasspop!) och kanske Animal Collective (har inte hört dem men det låter bra på pappret).
Det brukar ju alltid dyka upp nått jäkla labradorband också. Ta gärna in typ Laurelmusic och Acid House Kings istället för de gamla vanliga (men gärna de också förresten...) Och var det gäller andra svenska grejer så absolut We are from Barcelona!
Återkommer kanske...
/S

Anonym sa...

samuel, samuel, samuel. är du döv?

Anonym sa...

Döv?! Han har ju uppenbarligen lyssnat på en massa knasig musik om vilken jag aldrig tidigare har hört ett enda litet fonem... yttrat. glblggbl. /L

Anonym sa...

samuel, vill du jobba för nöjesguiden eller stockholms citys klubbsidor? jag tippar city /j

Anonym sa...

rough bunnies lirade ju i fjol, och det va väl i ärlighetens namn inte sådär "jättepepp"...

/ savage henry

Anonym sa...

jättepepp! JÄTTEPEPP!

Anonym sa...

TTC skulle antagligen orsaka ett smärre upplopp (fast de gör musik som låter crunk utan att ha suttit inne). Jag tycker Ison & Fille vore kul också. Patrick Wolf vore nåt i hästväg. Jag röstar även jag för Architecture in Helsinki, + Final Fantasy. Saian Supa Crew verkar vara stora Sverigevänner, Timbuktu kanske kan övertala dem att spela nästan gratis.
/O

Anonym sa...

Om någon kan ordna nånstans att bo åt mig för perioden 1 april till början av juni är det också välkommet./O

Anonym sa...

Günther & the Sunshine Girls vore inte helt fel.

Anonym sa...

TLC kanske, de hade en hemskt bra video när jag var liten och DE GICK PÅ VATTNET! oj. kommer ni ihåg? För övrigt anser jag att atom & his package faktiskt vore ballt. "the palestinians are not the rebel alliance" är typ världens roligaste låtnamn! /L

Anonym sa...

ATOM AND HIS PACKAGE!!! PLZ PLZ PLZ!!!

Anonym sa...

LARS DET ÄRKE-CP, en i TLC är ju DÖD.
du är en sjuk sjuk SJUK människa!

/ savage henry

Anonym sa...

lisa left-eye lopez?

Anonym sa...

that's the one.

/ savage henry

Anonym sa...

nu är banden presenterade för alla i styrelsen.
tack för visat intresse.
var god lägg på luren.

/ savage henry

Anonym sa...

var god kissa i örat

Anonym sa...

Ey Olle! Läste på stan i morse. Bor du i Hässelby nu?

/S

Anonym sa...

lars, this one's for you:

http://www.americangreetings.com/display.pd?bfrom=1&prodnum=3094053&Searchstr=three%20wise%20camels&st=t&path=31871

/ savage henry

Anonym sa...

kom igen, säg att nåt händer på campus i morgon!

Anonym sa...

Typ vadå?! Jag har lektion i maskuliniteter. Igår såg jag en så skoj film om en (två?) siamesisk sköldpadda som blev isäropererad. /L

Anonym sa...

kaffepaus, pysselstund, syjunta, pubrunda?!

Anonym sa...

Ja, jag bor i Hässelby (Sveriges tyngsta förort enligt Gringo), har gjort det sen 1e september. Men 1a april åker jag ut, eftersom jag bor på rivningskontrakt.
/O

Anonym sa...

om det spelar någon roll: jag har inga lektioner i morgon, kommer sitta i någon gudsförgäten lokal någonstans och skriva labbrapporter.

Anonym sa...

äh, jag har labb och grejer, så det får bli en annan gång

Anonym sa...

särskrivnings-cp, han heter "rocksteady".

/ savage henry

Anonym sa...

Äh! De där labbrapporterna är ingenting! I maj, när äppelträden blommar, bina surrar, det doftar dagg och den lilla törnsångaren kvittrar i varje prunkande Frescatisnår kommer du inte att vara där ute och för en gångs skull verkligen leva. Nej du kommer sitta i en mörk fuktig bunker någonstans djupt under den dystra borg vi kallar Arrheniuslaboratoriet och söva ned förvridna individer tillhörande diverse mutantstammar av den lilla äckliga flugan Drosophila melanogaster med kemikalier som alldeles säkert kommer skicka in dig i ett drogat, dystert töcken och alldeles lika säkert inte alls är bra för ditt arvsanlag.
Trust me. I know.

/S

Anonym sa...

"michelangelo said...
Typ vadå?! Jag har lektion i maskuliniteter. Igår såg jag en så skoj film om en (två?) siamesisk sköldpadda som blev isäropererad. /L"

Sen när signerar Michelangelo sina meddelanden med L? I smell a rat!

Anonym sa...

savage henry: jag insåg mitt misstag redan när inlägget höll på att publiceras. tack för att du håller på principerna, united we stand, ...

samuel: jo, jag har hört ett otal biologer klaga, men jag gillar bananflugor. men "inte ... för en gångs skull verkligen leva" låter så jävla deprimerande, jag har redan nått en personlig botten (jag slog faktiskt rekord i veckan, tackar som frågar). ok, en sak bara: biologi > biokemi > organisk kemi > oorganisk kemi. jag kommer i vilket fall som helst ha rört mig i rätt riktning

Anonym sa...

det där blev ju helkonstigt!! varför kan man inte redigera sina inlägg! :/

Anonym sa...

och sen kan man fortsätta: ooorganiskt kemi -> oooorganisk kemi -> ooooorganisk kemi -> ....

jättekul!
fast det blir något av ett cirkelresonemang, jag erkänner.

/ savage henry

Anonym sa...

Små mongon! Kan ni inte göra nya vahetere trådar istället. Och varför kallar sig Eric för Bentham?

/L/M/O/P/Q

K&S sa...

nu har diktatornarin med anledning av lars' senaste kommentar lagt till en kul liten funktion i kolumnen bredvid inläggen på blogsidan. however - om någon finner det olämpligt eller får lust att trixa med lite css eller ändra någon inställning, så är lösenordet och användarnamnet detsamma som alltid. detta gäller även epostadressen.

/narin