2006-02-23

So long suckers 2

Yup, bussarna ser ut som i GTA, alla glidare ar svarta, nar som helst kommer Burroughs, Kerouac och Cassady vinglande arm i arm nerfor de har gatorna med rott tegel och trappor upp till skumma hyreshus med en fjortonarig jodie foster som horar bort sin barndom. Nu ska jag hoppa pa en av de dar bussarna och forsvinna djupt in i kontinenten som fortsatter som en enda otrolig vag enda over till vastkusten! Appelpajen ska bli battre och battre desto langre in man kommer i Ohio eller hur det nu ar... Ah-wee!

/Mr Malmqvist

14 kommentarer:

Anonym sa...

:(((( don't goooooo!

Anonym sa...

Å här sitter man igen framför sitt å-ö-ä-prydda tangentbord och härligt jävla januariväder är det visst också... Alla löv är bruna och himlen är grå etc. etc. etc.
Ta hem en redwood till det här postglaciala ödelandet är du snäll!

/S

Anonym sa...

samuel jag vill ha en lista på vilka växter man ska kunna till floristiken, och gärna en bra flora man kan använda. mossberg? om jag minns rätt.

narin

Anonym sa...

ojojoj. den listan kan bli lång. ska se om jag kan gräva fram ngt. det bästa tipset är dock att så snabbt som möjligt skaffa mossberg! den gamla upplagan (grön pärm) går enligt uppgift på bokrea för en hundralapp. köp! köp! köp! och läs pärm till pärm. bättre illustrerad flora finns inte. har i princip lärt mig allt av den. du kommer att bli tvungen att köpa en nycklingsflora (den s.k. "kroken")också till kursen men mossberg är ändå bäst.

/S

Anonym sa...

SAMUJEL TACK DARLIN! faunistiken då?

Anonym sa...

Jag såg en räv med en död kanin i munnen vid Johanneluds tunnelbanestation igår. Det tyckte jag var faunistik så det räckte.
/O

Anonym sa...

ar Lars i USA? Slapper de in honom dar verkligen?

Anonym sa...

han kanske fejkar. sitter och drömmer ihop Kerouac-historier på ett internetcafé på Arlanda.
faunistik är inte så mycket att säga något om. mycket lättare än floristiken i varje fall. (och så var det visst nya upplagan men mörkröd pärm som gick på rean Narin...)
Olle: det där är fan mer faunistik än en genomsnittlig biologstudent någonsin får uppleva!

/S

Per-Arvid Berglund sa...

var han än är så hoppas jag att han har betalat hyran vid det här laget. och att han har köpt nån elvis-grej till mig i födelsedagspresent.

föresten, stora spänningsmomentet: imorn ska hjalmar flytta ut! hur ska det gå!?

Anonym sa...

What? Men vem är den nye Hjalmar då?

/S

Anonym sa...

var är rasmus? kan någon plz ge mig hans nummer? eller vill någon annan lära mig matematik b:s fröjder?

Per-Arvid Berglund sa...

hm, än så länge är hjalmar (hans saker) kvar. fast det är ju några timmar kvar. eller så kanske han ska flytta den 1:a?

samuel: det kommer aldrig att kunna bli en ny hjalmar. ALDRIG i tell you, aldrig!
"he's one of gods own prototypes, too wierd to live, too rare to die."

Anonym sa...

Säg som det är; det är Lars som är den gamla Hjalmar som nu flyttat till San Fransisco i 2 veckor, och då tar ni in stackars Tomas (Thomas?) som hyser förhoppningen att Lars aldrig skall komma tillbaka (d.v.s. samma förhoppning som alla vi andra också hyser. [intrikat läpprörelse och flackande blick])
Frågan kvarstår dock; vart skall den riktiga Hjalmar ta vägen när Lars kommer hem? Och mer intressant; vem styr egentligen symmetrin? Det får Ture Sventon svara på.

Johanna! Matematik B-jouren: 076-2240150, må-fre 0730-1630, lunch mellan 1100-1200. Gäller endast vecka tre år 2011, omm det är skottår året innan. Hjälp, vad har jag nu gjort :|

Förresten; http://www.orlyowl.com
Hurrah!

Anonym sa...

JAG SKULLE KUNNA SLÄNGA FÖROLÄMPNINGAR HIT OCH DIT (ANG. EX. MATEMATIK B...) men jag har intalat mig att ödmjukhet är en dygd, det sitter djupt rotat osv osv ja menfullt hörru

narin (pa har förstört mitt liv... och min anonymitet)