2010-11-26

Ambition #1

Ok, jävlarimej, jag gör det. Vad tror ni om den här idén:

Bokens hjälte (kanske då och då refererad till som "vår hjälte"): en ung förvirrad men ambitiös man i hufvudstaden. Handling: blir nersyltad i behaviorismen och nåt slags modern KBT (detta kommer sälja) och överdriver detta i absurdum. Jag tänker något slags blandning av American Psycho och Strindbergs - I havsbandet. Alltså såhär, han applicerar det på för mycket, typ som Anti-christ, och det hela kulminerar i ett vansinnigt försök på förälskelse. Huvudkonflikten är typ: "kommer han klara det?!" Han är romantiker, så han pallar det ju det inte utan det hela kajkar ur. Sensmoral; skitkonstig.

Ok, jävlarimej, jag släpper det där. Japp, jag har förfest med mig själv. Over and out.

1 kommentar:

Rasmus sa...

Ok, alltså en självbiografi. Men vad menar du med "romantiker"?