2006-01-17

Grattis Stockholm...

...jag ger er, Söderprettot personifierad!

Aron är 27 år gammal och bor på Södermalm i Stockholm...nej, förlåt, SoKaBa i Stockholm. Han bär en designerrock för 5000:- (priset man får betala för att den ska se ut som man hittat den på second-hand) och en konstruktivistisk tröja från åttiotalet (har Bill Cosby designat den, burit den, eller inte nån jävla koppling till den alls?). Klädsamma konstruktivistiska kläder, som vi säger här på kontoret. Till skillnad från besvärliga behavioristiska byxor.
Jeansen är likt rocken från ikonen Helmut Lang. De, och alla andra hans jeans, är aldrig tvättade och Aron har slitit dem själv. Hur cool är inte Aron nu på en skala? Och hur cool var Aron på en skala de första tre åren han hade sina märkesjeans...är det någon som vet exakt hur lång tid det faktiskt tar att slita ut ett par jeans för över tusenlappen?!
Notera också det bästa köpet, en svinbillig svart mössa från H&M, det är image! Eller var det det plagget han väntat på i flera år och därför köpte två st! Impulsköp? BIG no-no!
Slutligen...har plagg som köpts utomlands inget pris?

Kaiser

8 kommentarer:

Anonym sa...

NEEEJ!!! Hur kunde jag missa att ironisera över hans yrke!? HUUR??!

Anonym sa...

den där artikeln fick mig verkligen att må illa. men den här var nästan värre.

Anonym sa...

"nya byxor" - no shit.

/ savage henry

Anonym sa...

Vad är Hässelby för jävla namn? Vi måste komma på nåt häftigt att kalla det: NoMä (Norr om Mälaren)? VoLv (Väster om Lövstavägen)? VäVä (Väster om Vällingby)? Nåt måste vi komma på, de i NoVa, SoFo, SoRi, SoKaBa och allt vad det heter skrattar ju åt oss.
Att ironisera över festarrangörer behövs f ö inte, det är så mycket ironi över det som det bara går.
/O

Anonym sa...

NoMä!? Hahaha! Det var det roligaste jag hört! Ska från och med nu kalla allt som ligger i en annan rikting än söder om Gustav Adolfs Torg för detta...

/S

Anonym sa...

Jag är så jävla upprörd över alla Soho wannabes att jag inte ens kan skämta om det! HÖR NI DET!?!

Hässelby är ett jävla bra namn, sådeså!

Anonym sa...

Man kanske kan kalla det NoMäHä (Norr om Mälaren: Hässelby). Frågan är om Ken, Ayesha, Homan och Big Fred går med på det.
/O

Anonym sa...

jag trodde "h-by" (likväl som "v-by") var rätt så etablerat?

/ savage henry