2006-03-28

Jag är så jävla arg.

Ursäkta att jag tar upp er värdefulla tid, men jag måste få ventilera lite ilska innan jag kokar över.

Jag hatar telefonsupport. Det är det mest motbjudande och vedervärdiga fenomen världen skådat sedan... ja, på väldigt lång tid i alla fall. Speciellt när det gäller mobiltelefonsoperatörer som Djuice. Har man några frågor kan man antingen kolla på deras sunkiga hemsida som naturligtvis inte innehåller några vettiga frågor eller svar under deras "Vanliga frågor och svar"-sektion, utan bara självklarheter som alla vet om och ingen har nytta av. Längst ner står det nått i stil med "löste detta ditt problem? Om inte, skicka ett brev (SOM OM NÅN JÄVEL MED NÅTT SOM EVEN REMOTELY RESEMBLES NÅN FORM AV FÖRSTÅND ORKAR SKICKA BREV TILL KARLSKRONA!!!) eller fax (ancient relics, I tell you!) eller ring på det och det numret." Eftersom man är en någorlunda modern västerlänning ringer man såklart, men aha! Eftersom de är mobiloperatörer, och således tjänar pengar på att jag får sitta i deras telefonkö i 25 minuter och lyssna på nån jävla kärring som repeterar sitt mantra "Just nu är det många som ringer, men vi tar emot ditt samtal så snabbt vi kan", så låter de mig följdaktligen sitta telefonkö medans nån idiotisk telefonsupportare dricker kaffe och porrsurfar i andra änden. Inte allt för länge, eftersom deras syfte med detta då blir allt för uppenbart, men lagom länge så de kan kräma maximalt med stålar ur sina kära kunder, och ändå behålla dem. "Besvara ditt samtal så snabbt ni kan?" I helvete ni gör, ni har inget intresse över huvud taget i att besvara mitt samtal så snabbt ni kan. Däremot har ni ett intresse i att låta mig vänta. Sepen.

Vad som stör mig ännu mer är dock att de inte har minsta lilla jävla antydan till mailadress till supporten på sin hemsida, förmodligen för att de har varit förutseende nog att inte skaffa nån sådan mail. Följdaktligen får man lov att ringa. Ja, om man inte vill skicka ett BREV, vill säga, och få svar nån gång i oktober.

Däremot har de en sida som heter "Mina uppgifter" eller något, där man kan (eller i alla fall ska kunna, enligt relativt säkra källor) fylla i sin postadress osv. Grejen är den, att jag behövde komma i kontakt med dem eftersom de, av nån outgrundlig jävla anledning fått för sig att jag behöver ett nytt SIM-kort, och således kommer att avaktivera mitt nuvarande SIM-kort inatt (man kan ju bara spekulera om vilken jävla nyutexaminerad yuppi-konsult som fått för sig att det skulle vara en bra grej för företaget att skicka ut nya SIM-kort till alla sina kunder. Jag hatar konsulter också. Och ekonomer.) Nåväl, det ironiska med den här "Mina uppgifter"-sidan är att den är AVSTÄNGD PÅ GRUND AV MIGRATION MED VODAFONE!!!111oneone. I don't fucking believe it - är det nått ni borde ha i samma veva som ni skickar ut nya SIM-kort till alla användare är det väl för fan en fungerande supportsida, gärna med en mailadress som står utskriven nånstans där man ser den. Telefonsupport känns så jäääävla outdated, ärligt talat.

Hela den här jävla resan kostade mig åtta kronor, vilket är ungefär 1/3 kaffe på Ritorno. Nu kommer jag att somna p.g.a. koffeinbrist och således sumpa alla mina tentor och uppsatsskrivningar och sluta på samma gata som Narin i Texas, Austin, bara för att nån jävla 25-årig telefonsupportare skulle porrsurfa klart innan han besvarade mitt samtal. Jävla mongon, vad arg jag är.

GOD! WHERE DO YOU FIND THESE PEOPLE?!?!


ÅÅÅH!

/r

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ack, Rasmus - du kommer ju bli rättshaverist när du blir stor! Varför är du förvånad, varför är du arg på något som är på det enda sätt som det kan vara? Är du arg på blixten som slår ner i din skivsamling?

Anonym sa...

Du din tölp borde lära dig skilja på förnuft och känsla innan du kommer med substanslösa påståenden och kvasi-intellektuella påståenden om ingenting alls. Jag är inte det minsta förvånad, jag är bara förbannad till tusen, och om min ilska är rationellt rättfärdigad eller inte ger jag blanka faaan i. Och ja, jag skulle bli mäkta förbannad på blixen också, och den skulle bara våga slå ner i min skivsamling. Då jävlar ska den få en uppsträckning så den vet att den lever. Det borde djuice-tönten också fått, nu när jag tänker efter, men inte fan tänker jag sitta en halvtimme i telefonkö igen bara för att skälla ut honom. Nejdu, nån självrespekt (och några pengar på nallen) måste man ju ha kvar.

Förresten; vad är "rättshaverist"? Är det nått sånt där svårt ord du lärt dig på högskoleprovet som vi vanliga dumskallar inte förstår vad det betyder?

Anonym sa...

rasmus, det är bara du på den här bloggen som inte vet hur man använder "rättshaverist".

Anonym sa...

dessutom heter det Austin, Texas och inte tvärtom!

Anonym sa...

bra, släpp ut det! när jag är sådär arg hjälper alltid lite shopping. i dag har jag köpt en mp3-spelare. det känns SÅ bra!!!

Anonym sa...

Jag brukar köpa ohämmat sex av skamlösa 14-åringar i förorterna (det känns SÅ bra!) men inte ens det hjälper längre.

Har "rättshaverist" något med "rattfyllerist" att göra? Det låter lite lika. Familjelikhet?

Anonym sa...

nä, det är en slumpmässig likhet.

lite som att du och clarence är lika utan att vara släkt...

Anonym sa...

alltså, rasmus, bonniers synonymordbok gick ju på rean nyligen, du borde fan passat på.

Anonym sa...

YO VAD ÄR DEALEN MED ÄCKELGUBBAR PÅ PENDELTÅGET SOM VILL VISA VIKTORIANSK PORR OCH ÄCKLIGA NOVELLER OCH BA "ÄR DET HÄR KUL? SER DET HÄR ROLIGT UT? (äckligt leende och stinker sprit och tobak. ungefär som en bukowski-karaktär, eller som bukowski själv)"?! äckliga jävla värld. jag har iaf skrivit min sista erotiska novell, det är säkert

Anonym sa...

"Har 'rättshaverist' något med 'rattfyllerist' att göra? Det låter lite lika. Familjelikhet?"

Ja, det låter likt din familj!

K&S sa...

Va? Skriver du erotiska noveller Narin? Vad handlar de om? Eller skrev ska det väl stå (passande när det handlar om erotik), och handlade? Om du nu skrivit din sista alltså.
/O

Anonym sa...

Ärade r.
Jag är upprörd. Jag känner personligen ett fåtal telefonsupportanställda. Av dessa kan endast ett par sägas vara hjärtlösa psykopater med enda mål i livet att skapa lidande och förvirring i sin omvärld och som säkerligen kommer att vara de första att ställas mot väggen när revolutionen kommer.

Med bästa önskningar S. Avliden.

Anonym sa...

Menar du flask-clarence bohlin? Vi ÄR faktiskt släkt. Dock inte med varandra.

Anonym sa...

nu är du allt nyfiken, olle! jag låter det hänga i luften ett tag

Anonym sa...

Menar han att skämtet är ett sånt där Ann Anal eller I.P. Freely-skämt, alltså Savliden? Nej, det låter egendomligt. En rimligare tolkning är kanske att det är ett Monty Python-skämt, alltså referensskämt så att säga. (säga med g'et uttalat som G och inte J alltså).

Stoppar man in rättshaverist i det där skojiga anagramprogramet så får man förresten bl.a. "ishavsreträtt" och "vrister hettar", vilket säkert också är en användbar kunskap på högskoleprovet imorrn...

Anonym sa...

Där fick du mig allt Lars! Hela inlägget är en ren och skär Monty Python-referens.(Ur insändarbrevet efter Lumberjacksketchen: "Some of my best friends are lumberjacks and only a few of them are transvestites...)

/S