2010-07-21

Hjuluppfinnare

Inventing the wheel!Såhär har det alltid varit: jag kommer på kluriga saker för mig själv, bara för att senare upptäcka att det där visste alla andra sen länge. När jag var liten uppfann jag bland annat ordet kvark, det filosofiska problemet med inverterade spektra samt manuset till första matrixfilmen. Och så är det nu för tiden också, alltid när man tycker att man klurat ut nåt smart och googlar på det så, javisst, det är sen gammalt.

Det ruskiga är ju när man klurat ut nån intressant tanke, och så hittar man inte nåt som skrivits om det. Fast jag vet att det alltid är nån annan som varit först.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Älskar Civ I och II.

Det var genom Civ II jag lärde mig engelska samt att monarki är ett dåligt statskick när folk gör uppror.

Anonym sa...

Storartat spel, jag lärde mig skriva på tangentbord och det märkliga ordet "granary" som jag aldrig använt sen dess.

Anonym sa...

slavery är ännu sämre!

lars sa...

"gandhi has just adopted slavery"