2008-03-06

Föräldrautbildning

Jomenvisst, tog mig samman och skrev en verklig kick-ass wikipediaartikel om föräldrautbildningar (KOMET, Cope, De otroliga åren). Komplett med diagram och hela baletten. Det är bara att hoppas på att potentiella kursdeltagare också är wikiläsare, så att det får dem att gå utbildningarna också.

wikipedia: Föräldrautbildning

Och med anledning av den märkliga DN-artikeln i söndagens tidning så tog jag mitt ansvar och styrde upp GAD-artikeln också (Men mest stal jag texten från Ulrikas föreläsningsanteckningar).

3 kommentarer:

Anonym sa...

ibland är du så gullig att man helt enkelt dör.
"tar mitt ansvar.."
det är fantastiskt.

Anonym sa...

Bra artikel, men kan du inte redovisa några långsiktiga data? Om metoden har använts och forskats på under 30 år måste det ju finnas sådant. Hur går det för barnen sen?

Anonym sa...

Yup, långstidsuppföljningar tillagda. Inte så bra som man skulle kunna hoppas, men det är ju absolut viktigt att redovisa.