2005-06-04

Death of a Disco Dancer

Nu är sommaren här. I almanackan åtminstone. En befrielse på många sätt. Sista terminen på en skola som jag allvarligen misstänker utbildar människor som kommer vara en större plåga för mänskligheten än de blonda barnen som lärde sig krig i Hitler Jugend, är nu över. Och nej, jag tar inte studenten i år. Däremot så gör många andra det, en befrielse i det att det inte är några mer studentfester eller skivor kvar. Om man lägger till bartömningar så tycks det nämligen vara sådana händelser som upptagit min tid den senaste tiden. Många kvällar har jag druckit på tok för mycket och sen kommit hem, missnöjd till viss del, och skrivit en blogg om mina eskapader. När jag vaknar med bakisångest och läser vad jag skrivit natten innan så försvinner bloggarna omedelbart.
Så nu vet ni varför jag inte skrivit något på länge, det har jag ju tvärtom gjort, men det är antingen för jävligt dåligt skrivet eller för jävligt förnedrande, utlämnande för att jag ska orka ha kvar det publikt. T.ex. så kom bloggen från min skolas bartömning att helt och hållet handla om ett patetiskt försök att ragga på två japanska tjejer, när det egentligen var en helt bisarr (och kul) kväll där jag stötte på helt otippade människor från helt olika sammanhang. Vad sägs om Rådjurs-Karin Alm, Skåne-Daniel Kallin och Coffee Cup-Shabnam Shabnam!? Att jag dessutom shottade och bjöd friskt på alkohol hör ju inte heller till vardagligheterna, lite sånt hade ni kanske velat höra om?
Nu är det i alla fall slut med såna dumheter, pengarna börjar redan tryta och jag börjar känna behovet av att ta det lugnt. Det skulle inte sitta helt fel med lite sol och värme så man kunde börja ligga utomhus och läsa böcker (ja, det är officiellt, jag ska böra läsa böcker), gärna på stranden i gott sällskap och med gott vin. Andra saker man kan göra är ju att gå på lo-fi-festivalen i Midsommarkransen, eller åtminstone på eftersläppet (då slipper man musiken har jag hört, men man kan säkert göra lite bargains bland groupiesarna som inte lyckats hångla upp bandmedlemmar, eller ens festfixare). Det som händer ikväll är ju kanske det största som hänt i det mikrouniversum som kallas kungenochsilvia-nebulan. Synd bara att jag inte är sådär indie att det skulle gå i mina brallor av att få min adress nämnd i DN på stan. Jag har däremot hört att tvättmaskinen går på högvarv på Nybodagatan (kanske också på Sjöbjörnsvägen och andra suspekta, potentiella framtida lo-fi-festivalplatser). Det som skulle kunna få mina byxor befläckade är ju snarare att bli omnämnd i modemagasinet King, eller kanske att få min kropp med i Vecko-Revyns årliga kändisutvikskatalog till förmån för cancerfonden. Ja, eller kanske möjligen att nämnas av Ebba förstås...men vad spännande förresten att Sofi Fahrman nu utmanar, visserligen i en sossetidning, men ändå, hennes panna går ju inte att missta för globen i alla fall.

Kaiser

11 kommentarer:

Anonym sa...

skriv inte så satans långt, ingen jävel orkar läsa

Anonym sa...

jag har läst den fyra gånger...

Anonym sa...

Jag orkade läsa hela. Dessutom skulle jag bli glad om jag fick vara en av de som du ligger på stranden och läser böcker med i sommar. Vin är en självklarhet. Eller vad sägs om lite Moet?

Anonym sa...

Jag orkade läsa hela. Dessutom undrar jag om inte jag kan få vara den du ligger på stranden och läser böcker med i sommar? Vin är en självklarhet. Eller vad sägs om Moet?

Anonym sa...

Och så tänkte jag lämna två snarlika kommentarer så ni kan bli ännu mer fundersamma över vem jag är...

Anonym sa...

Moët känns kanske som lite väl dyrt för strandhäng? Men när borgarna vinner valet, vilket jag drömde inatt...då!!

Anonym sa...

åh, era sepen! om ni ska hångla kan ni väl göra det nån annanstans?

Anonym sa...

När borgarna vinner valet tar vi det dyraste som finns, och inte är det Moet iaf...

Anonym sa...

Systemets dyraste skumpa är Cuvée William Deutz 1975, den går på blygsamma 3459:- för 750 ml! Det är visserligen ett årgånsvin, men går ändå på ca 3ggr literpriset på Dompan och Krugen från tidigt 90-tal!!

Anonym sa...

Just ja...Moët & Chandon kostar bara 310:- för en 750 millilitare...och då är det ändå äkta champagne..faktum är att den billigaste äkta varan kostar inte mycket alls 179:- för en helflaska; Champagne de Pompadour Brut.

Anonym sa...

Pompadouren dyker säkert upp på nåt strandhäng i sommar..m.a.o!