2005-06-01

Samuel spends a summer wasting...

Yes! Juni! Och nästan fint väder eller nått.
Nu hade jag tänkt att sitta inne hela dagen och komponera ett sommarblandband att ta med sig ut på diverse bil/tåg-resor samt till suspekta träbyggnader i Vagnhäradstrakten. Men istället har jag suttit inne och inte gjort det. Eller jag har väl gjort en början men det hela kommer nog att bli en lång och plågsam process innan det färdiga alstret är klart för inspelning.
Följande låtar (men inte i bestämd ordning) är spikade i varje fall:

the flame - see how I smile
bowie - oh you pretty things! (Hunky Dory-revival!)
seu jorge - life on Mars (mer Hunky Dory-revival!!)
sambassadeur - between the lines
hello saferide - highschool stalker
pavement - gold soundz
the helpmeplease - hesitate in love
laurel music - no one wants forever
jenny wilson - let my Shoes lead me forward
springfactory - get out of bed
six organs of admittance - home

Inget jävla temaband som ni kanske märker. Men vad mer ska vara med? Säg en Rough Bunnies-låt Lars!
Till sist ska jag bara säga att jag tänkte picknicka med geotjejer som sprungit vårruset utanför Universitetet ikväll. Det ni! Är ni snälla får ni följa med...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att vårruset levde upp till ruskänslorna. Annars så är det som mest upptar mitt intresse vad du egentligen sysslar med i Vagnhäradstrakten...

Anonym sa...

Vad sägs om:
serge gainsbourg - l'anamour
frida hyvönen - i drive my friend
magnetic fields - the luckiest guy on the lower east side och falling in love with the wolfboy
MIA - 10 dollar

K&S sa...

Kaiser: assisterar floristikkurs
Olle: underbara förslag. tack!

/S

K&S sa...

fjärs, du är SÅ indie samuel; jag kände igen cirkus en tredjedel av artisterna på din prettosamling. Hatar du mig nu?
Förresten får du väl inte ha med en låt med the flame och en rb? Kanske en där inte Frida sjunger. Förresten tror jag att de har snott melodin på refrängen från Denise med blondie.
I och för sig kanske jag vågar föreslå Adam Green - The prince's bed...
/L

K&S sa...

Ja, det är ju lite tveksamt kanske. Men jag har inte med All of my Brothers Girlfriends i varje fall...
Hmmm. Denise. Får ladda ner och lyssna.