2005-05-28

Hyndor och (bög)hundar

Jag tänkte bara ta tillfället i akt och påpeka att jag på söndag kommer att ha varit på fest fyra kvällar i rad. Det tänkte jag hedra genom att efter varje gång skriva ett lite halvsnuskigt blogginlägg. Idag blir det kort, jag har nämligen varit på en ganska inavlad födelsedagsfest. Det var min vän Johans storasyster som fyllde år, de flesta på festen var sålunda runt 25-årsåldern och kvinnor. So far, so good. Dock fanns det där också en sju månaders gammal hundvalp, eller djävulskreatur, som jag spontant kom att kalla den. Nog om den för en stund.
De flesta på festen hade någon slags anknytning till ICA Alvik, ett märkligt sammanträffande då jag också arbetar på ICA (OBS! Jag jobbar EXTRA, jag HAR ett liv!). Det visade sig dock inte vara ett positivt sammanträffande. Inavel tycks drabba slutna grupper där individerna så att säga "umgås" uteslutet med varandra. Om samma art, men från en annan flock, är med och "umgås" på ett hörn minskar sannolikheten för inavel. Jag sökte efter hörn men jag fann inga. Däremot så började den där valpen att utforska mina hörn. Till saken hör att det verkligen inte har att göra med någon tik, det är en djävulskt pilsk liten hanvalp vi talar om här. Och om det var någon i den lägenheten vars pilskhet jag inte ville bli utsatt för var det hans. Vilket han uppenbarligen kunde känna på min doft. De är ju fenomenalt obehagliga på det sättet såna där djurdjävlar, de kan ju lukta sig till adjektiv av psykologisk natur, där vi människor bara kan känna dofter från adjektiv av fysiologisk natur; t.ex. svettig, svampig och zambesisk. De här djuren kan också känna dofter från; rädd, kåt och kanske trött. Samt givetvis doften av adjektivet "totalavsaknadavsympatikänslorfördjur-ig". När de känner den doften vill de inget annat än att knulla skiten ur den som avsöndrar de doftämnena. Så den lilla hundjäveln gav sig på mig, och juckade ohämmat där han kom åt. Jag lackade ur och fick en snedtändning och efter att lugnt och sansat ha lyft bort ohyran ett par gånger började jag tredje gången att skrika efter någon som kunde hitta en bur till den satans "böghunden"!
Tjejer är märkliga varelser. De gillar djur. De säger att män är djur. De gillar inte alltid män. Men de gillar alltid djur. De gillar särskilt inte män när män är dumma mot djur. De gillar sålunda inte heller mig när jag är dum emot djur. Det krävdes därför en gnutta tid och en hel del vin innan jag återigen kunde få någon positiv uppmärksamhet från kvinnfolket. Otippat nog handlade det då (återigen) om mitt markerade adamsäpple. Plötsligt skulle alla ta på det. En tjej ville till och med att jag rabblade upp alfabetet några gånger medan hon tog på mitt adamsäpple. Jag bad därefter om att få utforska hennes hals och söka efter möjliga kvinnliga substitut till adamsäpplen. Hon påpekade att om jag hittade något skulle det isåfall kallas "evaäpple", jag sökte utan att finna. Då började hon berätta om det vänneravsnittet där Joey trodde att hans adamsäpple hette joeyäpple, vartefter vi diskuterade amerikanska tv-serier. Jag trodde jag var på väg någonstans, jag tog upp O.C., vi diskuterade Mischa Bartons gudomliga skönhet...sen säger hon att hennes pojkvän hatar O.C. Pojkvän??? Ja...så var det med det. På med byxorna, hoppa in i skorna, kuta till tunnelbanan! Ciao!

Kaiser

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du inte gjorde den där omedvetna personen-man-stöter-på-visar-sig-vara-upptagen-minen för henne, det är så himla pinsamt och uppenbart när folk gör den.

K&S sa...

Usch ja. Ångest...
Ciao! Hahaha! Men dina poster är faktiskt intressantare än Ebbas. Trots allt.

/S

K&S sa...

anonymaset..jag hoppas VERKLÏGEN jag gjorde den minen..

Samuel, tu es un homme formidable!!!

/Kaiser

Anonym sa...

jag tycker bara att det blir mer spännande om man är anonym, då kan man inbilla sig att en massa spännande människor läser det man skriver. Titta där borta sitter ju Robyn och läser!
Från och med nu är det alltså jag som har skrivit ALLA anonyma inlägg, bara så ni vet. /LARS KLINTWALL MALMQVIST