2005-05-09

Svenska skolan, Paris

Alice, den gamla tweefittan (?) påstår sig stå i kontakt med David Barclay (JA! DISKETTESMANNEN! http://www.indiepages.com/humblebee/diskettes.mp3) som säger sig komma till Stockholm den fjärde juni. Större än Lou Barlow den nittonde maj? Ja nej kanske! Sagda Lidingöbo hävdar också att vi ska ordna dem en eftermiddagsspelning. Om man är t ex Olle Lundell är man välkommen att maila mig förslag på lämpliga scener. Jag är nog inte så glad att jag spricker. Agnes, som ju är inne på det här med världsmusik och negerrytmer, påstår att jag håller på att förvandlas till den karbonkopia av poptjejer som jag tidigare fruktat. Om hon inte kommit med utsagan i samband med mitt intresse för Man from Delmonte-pins, hade jag varit rädd för att Diskettesgrejen varit något som bekräftat hennes farhågor.

Utöver detta, samt att jag inte förfärdigat min Kimya Dawson-intervju (och kanske att jag inte hittar mitt pass, vilket betyder att jag missar/slipper en gratisresa), är mitt största bekymmer i dessa dagar mitt flatliknande utseende. Ett flertal har kommenterat det, fler kommer göra det! Hur lyckas jag se ut som en flata? Mitt hår är långt och mina kläder av relativt feminint snitt. Jag medger att jag i skrivande stund bär en herrtröja, men då den är i vinröd plysch tycks den mig inte som ett hot mot min visuella (?!) heterosexualitet. Vad gör jag för fel?!

2 kommentarer:

K&S sa...

Mr. Popjohanna, I suppose? Tweefitta? Surely you mean tweedfitta, you twat!
Ang. din flathet. I'm gay, and I'm proud of it. In a more metaphysical sort of way, that is...I'm gay that way. Metaphysically...

Kaiser

K&S sa...

Måste du jämt vara så taskig mot mig? Och överdriva? DET ÄR INTE ROLIGT!?!° Jag blir deprimerad.

/Etnohoran