2005-05-17

The saga continues

Igår var det skiva på Stacys. På vägen in till stan så hade jag tråkigt i kombination med att lite ovanliga saker hände. Jag tog därför några minnesanteckningar i mobilen för att få tiden att gå. Dessa anteckningar utökades sen under kvällen. Här är de:

21.51 Snygg brunett flirtar med mig. "Vi sitter här, han ser trevlig ut" säger hon till sin kompis. Hon hade köpt en toning för en tia på Vi, färg: 'Iced Coffee'. Hon frågade mig om jag trodde det var något lurt pga priset. Gick av vid Odenplan, önskade mig en trevlig kväll. Hade Miss Sixty-jeans.

21.57 Snygg brunbränd blondin i träningskläder och castro-kepa sitter snett mittemot mig med handen över sin träningsbag. Den ser ut som en manshand. Vidrigt!

22.03 Rebell Robert framför sin låt "Jag har inga hits" på södergående plattform vid Slussen. Jag ser på och förundras av texten; "Jag har inga hits, men det struntar jag i, jag har inga hits, för jag vägrar slicka röv". Jag noterar att han inte säljer några skivor. Men likväl en idolaffsich för 60 kr.

22.22 Dricker Riesling hos Lars. P-A har piratbyråtischa och en megafon med vilken han beordrar mig att ta av mig skorna.

22.26 Vi ser på Fear and Loathing in Las Vegas. Jag påpekar att den filmen antagligen är lika vältittad här som American Psycho är hemma hos mig. Lars påstår att American Psycho skulle gå lika ofta här om de bara haft den. Då skulle den gå parallellt, på andra videon. Sen blir jag trakasserad för att jag inte läst boken. Jag förklarar att jag inte är intresserad av boken, utan bara filmens åttitalsmiljöer och musik, samt Patrick Bateman som stilikon.

22.52 Ska döda Samuel för hans ideliga sabotage av bloggen. Lyssnar på "A Rush and a Push" med the Smiths.

23.55 Magnesiumtjejen har pussat mig två gånger på munnen...vad gör jag nu?

01.03 Jag är hur nära som helst att bli utkastad. Jag frågar varför, får man inte ha kul nu eller? Jag förklarar att jag inte kommer spy eller nåt...jag får stanna.

01.32 Jag ska massera Magnesiumtjejens fötter...jag suger. Helvete!

02.48 Lars upplyser mig om att Magnesiumtjejen inte är intresserad av "folk", tydligen. Men vem bryr sig, jag har hittat min scarf i alla fall!

02.55 Jag bär Magnesiumtjejen till Norrmalmstorg.

03.38 Vi är hemma hos Bryssel-Erik på Östgötagatan. Vete fan vad som händer nu!

04.14 Jag sitter och ser på Charlies Änglar på trean och har en äkta, kinesisk ryssmössa i hundhår på huvet. Jag borde gått hem för länge sen. Batteriet är typ slut, inga mer minnesanteckningar att vänta.

05.01 Hässelby Str. 2 min. Sjuk tajming till vad som måste vara första t-banan! Nu är jag nykter, förvånansvärt kry och utan fungerande röst. Hemma om 25 min. Skönt. Batteriet höll hela kvällen. So did I!

Av naturliga skäl saknas minnesanteckningar under mesta delen av skivan. Det går heller inte att förstå att mellan anteckningen om att döda Samuel (som byggde på ett alkoholrelaterat missförstånd av hans senaste inlägg i bloggen...jag ska inte döda honom, jag lovar) och den om att Magnesiumtjejen har pussat mig på munnen, så har jag och Lars förflyttat oss från hemifrån honom till Stacys på Regeringsgatan. Där kan jag tillägga, hände rätt mycket jag inte antecknat. Mest minnesvärt är givetvis när jag och Lars låtsas-slåss för att jag ska kunna försvara min heder, vilken hade blivit besudlad genom att Lars hade sagt sanningen till en tjej.
En annan minnesvärd och på tok överdriven händelse är när jag föreslår att de två tjejerna jag dansar med ska dansa med en annan kille, en kille jag påpekar är snyggare än mig. Därefter följer bisarra missförstånd om att jag skulle vara homosexuell. Missförstånden eskalerar då jag försöker övertala en tjej att låtsas-hångla med mig för att bevisa att jag inte är homosexuell, hon vägrar. Senare får jag höra att folk trodde att jag gått hem, förkrossad över att jag blivit avslöjad som homosexuell/förkrossad över att jag blivit nekad ett hångel av min favorittjej. Inget av detta är givetvis sant. Däremot så var jag kanske lite nedstämd över att jag när det väl gäller inte räcker till riktigt. Nu pratar vi givetvis Magnesiumtjejen. Men det sista ordet i den sagan är ännu inte skrivet.


Kaiser

3 kommentarer:

K&S sa...

Err.. Du råkar inte minnas mer exakt varför du ville döda mig? Just for the record liksom...

K&S sa...

Jag läste inte så noga. Trodde du tyckte att alla (inklusive jag) skrev dumma saker i bloggen. Sen så kom jag på att jag tyckte att du idiotförklarade oss under våra gymnasieår genom att publicera den där värdelösa munkhammar-intervjun.

K&S sa...

Ja jag vet. Vi blev nog lite idiotförklarade där men jag tar bort eländet...