2005-05-16

Sluta!Sluta!Sluta!Sluta!

Har surfat runt lite på eftermiddagen och det enda som verkar finnas ute på det dära nätet är s.k. bloggar. Det är fruktansvärt.
Inte för att, som Lars tidigare antytt, världen inte behöver veta allt om Erics suspekta utekvällar för det gör vi visst! För att inte tala om mina gamla mobiltelefoner, Johannas flatfrisyr och så vidare... Nej min åsikt är att det är själva ordet det är fel på.
För vad är väl egentligen nyheten med bloggar? Inte att folk skriver skit i dagboksform i varje fall. Bloggar är snarare den kanske tredje äldsta typen av websida i över huvud taget (slås knappt av porr och Star Trek-asciiart...). Nej själva uttrycket är det enda som inte fanns för tio år sedan.
Och varför har alla tidningar bloggar nuförtiden? De skrev väl lika mycket skit förut...
Svaret är att gubbarna på kvällsblaskorna känner sig stentuffa nu när de kan säga att de har en egen blogg. "Öh, nu har jag listat de ettusentjugofyra bästa scenerna ur Såsom i Himmelen i min nya BLOGG och snart ska jag förklara varför jag är en högre stående människa för att jag brukar dricka cafe latte på ett tak i New York i min BLOGG! Hörde ni det? I min BLOGG!! Åh jag känner mig som 33 igen för jag kan ett konstigt ord. Hoho..."
Nej. Jag vill faktiskt inte vara en del av det här. Så nu tycker jag att vi alla tillsammans svär en ed att aldrig mer ta ordet blogg i våra munnar. Okej?

Förresten. Vad ska vi döpa om den här kungenochsilviaCENSURen till nu? Förslag?

/Samuel

5 kommentarer:

Anonym sa...

fittan?

Anonym sa...

kuken?

Anonym sa...

sepet?

Anonym sa...

blöggen?

Anonym sa...

kisskorven