2005-05-08

Mör dag

Bitvis återförenas jag med verkligheten. Middag idag kl fyra. Första middagen vid rätt tidpunkt på lång tid. Att det är mitt första mål mat idag tycker jag spelar mindre roll. Bitvis mot verkligheten som sagt. Jag har nu fem utedagar i rad i ryggen, fem dagar som jag i morse dessutom adderade med valborg-helgen och insåg att jag faktiskt på ett eller annat sätt festat sju av de senaste åtta dagarna. Och vad kan man säga...jag är sjuk, mycket sjuk. Men jag har i varje fall diskat idag.
Jag såg Rules of Attraction i morse (eftermiddags, för lekmännen), den är skriven av Bret Easton Ellis, mannen som av en händelse även skrivit American Psycho. Kortfattat handlar filmen om tre människor som inte kan få den de vill ha. Miljön är mestadels collegefester. Det var ett lyckat val av film när man själv festat sig sjuk, nu känner jag mest för att ligga lågt för ett tag och kanske flörta lite med skolrestaurangens personal. I samma mapp som The Rules of Attraction låg ligger också Tiffany - I Think We're Alone now, det upptäckte jag när jag tog bort filmen. Jag satte på det nästan bortglömda åttitalstrallpillret och har lyssnat på den i repeat sen dess. Tre timmar tror jag det är nu, det känns fortfarande bra. Kanske om jag stänger av den kommer jag att känna mig ensam.


Kaiser

Inga kommentarer: