2005-05-23

veckans picknick

jag hatar stockholm, husen är fula och allt ser likadant ut. var hittar man en redig herrkofta och vad ska jag ge i studentpresent till lina andersson, kvinnan med de förtrollande gröna ögonen och den förbluffande kopplingen till yours truly? måste jag krama henne!? hur ska jag lyckas ringa min blivande arbetsgivare och ska jag skolka från avslutningen den tionde juni? kommer jag förevigt hata buck, butch and buzz? varför skickar the state of samuel suspekta kopior av tråkiga mail till mig och vilket är egentligen lösenordet till kungenochsilviabloggen? snart är iaf jag tjejen som ska inmundiga makaroner med sås och studera till eftermiddagens naturgeografiprov. jag hatar folk som skriver om sina jävla fittskolarbeten men alltså den här veckan ska jag: 1) skriva eftermiddagens prov 2) skriva ytterligare ett geografiprov på onsdag, dock behandlar detta 'staden'! 5) deltaga i SLs konståkning (!) och författa en text därom 4) skriva en halv sida om allas vår gunnar asplund och dennes apelsinfärgade mästerverk på sveavägen 5) 6) 7) 8) jag erkänner att jag saknar victor andersson. han har brunt hår och fräknar och han älskar mig. well, pengarna ringer som sand mellan mina tjocka korvfingrar. marginalisera! jag är rörd över att vara omnämnd som den enda som missade fredagens jätteparty - och vad fick jag istället!? okej, kanske inte den enda: p.a.s syster jumpade på undertecknad i matsalen och sa att hon inte var välkommen på sin brors tillställningar. jag gör det där häftiga hårdrockstecknet med fingrarna!

Inga kommentarer: