2005-05-15

puss puss olle lundell!

11 kommentarer:

K&S sa...

alltså jag vet att det här är lite lågt, jag skulle äcklas till döds om p.a. började göra reklam för sina små hittepån här men.. men.. det här är en god sak, och en underbar sådan! /johanna

K&S sa...

JOHANNA! kommenterar du dina egna inlägg?! Och hur visste du att det var PA som skrev om kalkerandet och det där? som belöning så kan du få läsa resultaten av PA's rimverkstad, toppentoppen:

Det var en panda från spånga
Helt utan chanser så många
Att fixa en grabb
Eller få sig en snabb
Så tillslut hon en pungbjörn fick fånga

Det var en pojke från flen
Och dagligen gav han sken
Av att lyssna på pop
Utav indie-sort
Men hans skivhylla var alltför klen

Det var ett electro-band från sala
Som såg försäljningen dala
Så de sålde sin dator
Köpte skivor med sator
Och lärde sig spela det banala

Det var en twee-producent från lund
Som aldrig fick en lugn stund
Att hitta nya band
Var hennes enda brand
Så till slut spelade hon in en hund

Det var en fotograf från mora
Som alltid hade drömmar stora
Att ta bilder på sångare
Men branschen var trångare
Så han fick tjäna cash genom att hora

Det var en designer från bredäng
Som landat i helt fel natt-säng
svartklubbs-livet är hårt
och tacka nej till gredos svårt
Så nu får hon helt byta vänskaps-gäng

En lofi-flata från bagis
Försökte utbilda kids på dagis
Men flatan saknade cred
Med musiksmak utan bredd
Så barnen skrek ”du din groove-läsar-svagis!”

Den sista är kanske en anspelan på Dig... I vilket fall så tycker jag de ska med, limerickar är så oindie att jag vet inte vad.
/lars

ps. ska inte nån ringa olle lundell så han kan njuta av all uppskattning?

K&S sa...

jag trodde min limerickhype var allmänt känd. jag hade en period då jag publicerade en om dagen i min skunkdagbok. alltså jag mailade precis allas vår olle! vad gör du på lördag klockan fyra sådär tjockis-lars? /johanna

Anonym sa...

Svaret på vad Tjockis-Lars gör klockan fyra på lördagar är: Tjockis-Hanna

K&S sa...

Say what?

K&S sa...

ojvoj ett sånt elände när man inte vet vem som är vem... på lördag har väl victor andersson partaj? sen är det pop dakar eller fredik söderströms lo-fi-folkmusikspelning? på fredag är det också partaj i kransen.
vem är den här tjockis-hanna som alla pratar om, och vem är det som pratar om henne?!
/lars

Anonym sa...

på lördag vid fyratiden är man välkommen på 35-årspicknicken (aka victor anderssons partaj) om man hör till 'den inre kretsen'. pop dakar är ett dåligt skämt och tjockis-hanna är en tjock tjej från södra latin. BULLFITTA?

K&S sa...

men vafan lars, vore det inte LITE roligare att spara innehållet i fanzinet TILLS SJÄLVA JÄVLA FANZINET KOMMER UT!?

nu har du ju förtagit hela dynamiken i mina små mästerverk, och därmed måste jag skriva nya!

SNOPPEN!

för övrigt kommer jag från och med nu att använda den här bloggen till min reklamplats nummer ett vad gäller klubbar, spelningar och festivaler.
/ P.A.

Anonym sa...

P.A. är ett sånt äckligt as. ELLER..?

Anonym sa...

SKOJA BA! menade att han är lite cp. /johanna

K&S sa...

håll käften...
LOFI-FLATA!
/ P.A.